zaterdag 8 februari 2014

vies klusje

Vandaag ben ik begonnen met het opknappen van mijn tandwielhouder. Nu mijn naven weg zijn heb ik hier tijd voor. Eerst de draadeinden verwijderd en de gaten opnieuw getapt. Even de oude Loctite er uit gehaald met de tap.

 
En toen met afbijt aan de gang. Hij was namelijk gepoedercoat. En dat krijg je er met stralen alleen niet af.


 
Maar na even stralen ziet het er toch wel mooi uit. Klaar om te spuiten. Lagers er in en een nieuwe keerring. daarna nieuwe draadeinden monteren en klaar is kees.

 
Na de middag ben ik begonnen met het fabriceren van de nieuwe bediening van de achterrem. Dit was een trommelrem en wordt nu een schijf. Dus er moet ergens een rempomp komen te zitten.  Ik heb besloten om de rempedaal, net als de schakelpook, achterstevoren te plaatsen. hierdoor krijg ik veel ruimte in de voetsteun. Ik heb een bus gedraaid waar de overbrenging komt te zitten van de rempook. Hierdoor kan ik de rempomp in de voetsteun monteren. Je kan hem dan straks door het gat zien zitten. Ik maak gebruik van de bestaande rempook. Hoort wel een beetje bij de motor, moet hem alleen helemaal uit elkaar slijpen want hij moet in spiegelbeeld zijn. Dit is een onderdeel wat straks verchroomd gaat worden.
 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten