maandag 6 april 2020

definitieve bevestiging zitje

Ik was ooit van plan om het zitje scharnierend te bevestigen. Maar dat was toch een beetje te hoog gegrepen en niet zo praktisch.  Zeker omdat je dan een sluitsysteem moet gaan maken. En hoe vaak moet je onder je zitje zijn.

Dus weer nieuwe beugels gemaakt. Op deze manier kan ik het zitje onder de tank steken met een soort lepel. Veel motorfietsen hebben dit op deze manier.


En om het de bel vast te zetten heb ik bussen gedraaid, zodat ik vanaf de onderkant het zitje vast kan schroeven.
 
 

Als het subframe eenmaal wordt gespoten dan moet ik de boel nog aflassen, zodat alle lassen er mooi uitzien.


Om te zorgen dat allee metalen delen demontabel zijn heb ik vier busjes gedraaid met M6 draad. En heb ik die in een plaatje gelast. Op die manier heb ik een mooie bevestiging voor het zitje en hoef ik nooit meer onder de bekleding te komen.

De buisjes steken door het polyester heen en hierdoor zal het polyester niet stuk gaan.
 
 
Om de boel te conserveren heb ik  nog een laag polyester over het geheel gedaan om er voor te zorgen dat het geheel goed vast zit.  
 

 
Zo, nu kan hij naar de man die hem gaat bekleden.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten