maandag 6 april 2020

bevestiging voor de tank

Ik heb een tijdje lopen denken over hoe ik de tank ging bevestigen. Best lastig. Maar ik ben met een goed gejat idee gekomen. Volgen mij deden ze het ook al zo in de jaren zestig bij Norton en zo bij racers. Een leren riem die over de tank loopt met een sluiting. 

Dus een mooie gelegenheid om mijn nieuwe freesbank te proberen. 

 Omdat het zitje van de zelfde beugel gebruik maakt heb ik de riem aan de voorkant bevestigd en heb ik uit een stuk staal een beugel gemaakt.
 en die weer aan de beugel van het zitje gelast.

 En om de boel netjes te maken heb ik de las weggeslepen. Ik ben weer tevreden.

 Nu moet ik nog een mooie kistsluiting bestellen zodat ik met een beweging de tank vast kan trekken.
 Omdat de wangen van de tank best ver naar onderen door lopen heeft de man die de tank heeft gemaakt twee draareinden onder de tank gemaakt. Het advies was om daar een beugel tussen te maken zodat de twee helften verbonden zijn. Op deze manier zal de tank niet gaan scheuren als het goed is.
En omdat ik geen rond staal had van de goed maat heb ik maar ringen gedraaid uit vierkant.

 Het vierkante stuk van de beugel is nog van een spanjolet van de tuin deur. Je oet nooit wat weggooien is mijn advies.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten