zondag 6 november 2016

uitlaatflenzen



Ik heb eindelijk materiaal binnen gekregen om uitlaatflenzen te maken. Uitdaging voor dit klusje was het bewerken. Eerst moest ik boren in het materiaal, en omdat RVS nogal taai is moet je met een laag toerental werken en hard duwen.
 
 
Het materiaal is 8 mm dik en dat is aardig dik. Maar eerst maar eens een tekening maken en meten hoe het moet worden.
 
 
 
Hierna de gaten aftekenen en boren en in de vierklauw inspannen en centreren. Er moet namelijk een gat in van 46 mm.
 
 
Na het draaien het te veel aan materiaal grof weggeslepen met de slijptol. En daarna op de vreesbank verder.
 
 
Uiteindelijk op een schuurmachine de laatste afwerking gedaan.
 
 
Resultaat is een uitlaatflens. 2,5 uur werk, dus volgende week nog een keer alle bewerkingen uitvoeren voor nummer twee.
 
 
 
Ik heb inmiddels het startgedeelte getest zonder startmotor. De magneet komt mooi op. Echter is er weer een probleempje opgedoken. De magneet wordt warm, ondanks dat hij niet bediend wordt. Du de boel maar eens doorgemeten. Met een megger zijn we er achter gekomen dat er sluiting zit in de magneet. Dat is even een tegenvaller. Dit was het laatste onderdeel wat niet vervangen was. Dus eind november maar weer bestellen. Hij kost namelijk € 200,00 en daar moet even voor gespaard worden.
 
Gelukkig hebben we veel klusjes die geen geld kosten en toch moeten gebeuren, zoals de uitlaatflenzen.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten