Vorig weekend even een uitlaatsteun gemaakt om te kijken hoe de dempers staan die ik nog had liggen. Dit gaat hem dus niet worden. Te modern en ze staan echt niet mooi. Ik heb even een demper van Ralf geleend en dat staat een stuk beter. Dus uitlaten besteld en even met foto shop gekeken hoe ze zullen staan.
Het is vrijdag en de uitlaten zijn eindelijk binnen. Heb ze even snel gemonteerd om te kijken hoe het staat.
En nu lekker puzzelen. Ik krijg volgende week de flenzen binnen en dan kunnen we de uitlaat vanaf de cilinder opbouwen. Ik heb binnenkort ook nog de kans om wat onderdelen te laten lazeren, en dat scheelt weer veel zaag en vijl werk.
Omdat ik nu met de uitlaat ben begonnen wordt het tijd om een ketting te gaan monteren. Dat is vooral van belang om te zorgen dat de ketting straks nergens tegenaan loopt. Want dan kunnen we opnieuw beginnen met de bijvoorbeeld de uitlaat. Met behulp van software heb ik de tandwielverhouding bepaald en de topsnelheid wordt 178. Dat is 5 kilometer minder dan af fabriek. Het is nog wel een uitdaging om te bepalen welk model Yamaha de goede tandenwielen gebruikt. De TR1 gebruikt namelijk een 630 ketting en die weegt heel erg veel. Ik ga een 520 ketting gebruiken, dat scheelt gewicht en die hoef je allemaal niet in gang te brengen. Het voortandwiel wordt van de XS650 en achter van een FZ750 denk ik.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten