zondag 24 december 2017

koppeling

 
Ik was al begonnen met een hydraulische koppeling. Ik had een vervanger voor de kabel, maar die kwam uit China en uiteindelijk was de slag te kort en hij ging ook nog lekken. Ik had op een Duitse site een ombouw gezien met een cilinder van een Yamaha FZ 750. En laat ik die nou op voorraad hebben.
 
 
Eerst maar eens een gat gestoken in het aluminium. Daarna het gatenpatroon aangebracht en passen.
 
 
De vorm heb ik op een schuurschijf gemaakt en met de hand gevijld. Daarna heb ik op de draaibank het overtollige materiaal afgedraaid.
 
 
 
 
Nu kan ik gewoon een koppelingspomp gebruiken van een Yamaha met de opbrengst die bij de cilinder hoort.

Om de pen in het blok te bedienen moet de overbrenging er uit die met de kabel werd bekrachtigd. In plaats daarvan komt er asje die in de deksel komt en een geleiding om het asje te ondersteunen.













Al met al een geslaagde actie en het werkt een stuk beter dan het spulletje uit China.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten